Nagyot mentek a közösségi alapítványok
Szép és komplex infografikával mutatjuk be, mekkora társadalmi hatást értek el a közösségi alapítványok 2017-ben és 2018-ban. Röviden: meglepően nagyot.
Az InfoTandem infografikája először pontosan és érthetően elmagyarázza, mit csinál egy közösségi alapítvány, majd lépésről lépésre bemutatja, mekkora társadalmi hatást értek el a cselekvés új intézményei.
Az infografika-folyamból kiderül: a három közösségi alapítvány összbevétele 2017-ben 36,2 millió, egy évvel később 42,9 millió forint volt, amelyek jelentős része helyi forrásból származott.
A közösségi alapítványok alapvetően támogató szervezetek – elsősorban mások elképzeléseinek, ötleteinek megvalósítását segítve mozdítják elő a helyi közösség fejlődését. Adománygyűjtésük legfőbb célja, hogy megteremtsék támogatási tevékenységük alapjait. 2017-ben a közösségi alapítványok összesen 19,4 millió forinttal, 2018-ban pedig 20 millió forinttal támogattak helyi programokat.
A közösségi alapítványok más közegben működnek, ezért többféle adományosztó stratégiát követnek – a számok mögött bonyolult valóság áll. Van, ahol a helyi kisközösségek megerősítését tekintik célnak, itt olyan programokat támogatnak, amelyeknek a látogatottsági mutatói nem túlzottan magasak – ez azonban nem jelent sikertelenséget. Másutt szemléletformáló, a helyi identitást erősítő nagy rendezvényeket támogatnak, amelyek sokkal több látogatót és online felhasználót vonzanak.
Biztosak vagyunk abban, hogy a közösségi alapítványok által támogatott programok nemcsak konkrét céljaikat érték el, de erősödött a helyi közösség, a cselekvési kedv, és újra és újra kiderült: építhető szebb és élhetőbb világ helyi ügyek mentén.